Ako vytvoriť úspešný newsletter?
Newsletter je forma pravidelnej komunikácie prostredníctvom e-mailu. Ide o silný nástroj pre budovanie vzťahov a lojality zákazníkov. Avšak, aby bol váš newsletter úspešný, musí obsahovať niektoré kľúčové prvky. Druhým dôležitým faktorom je čas, kedy e-mail odosielate. Ako vytvoriť pútavý newsletter a zároveň správne naplánovať e-mailovú kampaň? Odpovede získate v dnešnom článku. Ak ste na mojom blogu noví a potrebujete sa zorientovať v základných pojmoch tejto problematiky, prečítajte si najskôr článok s názvom E-mail marketing pre začiatočníkov TU.
Kľúčové prvky pútavého newslettra
- Jasný a pútavý predmet: Predmet je prvá vec, ktorú ľudia vo svojej e-mailovej schránke uvidia. A zároveň aj tá najdôležitejšia. Uistite sa, že je jasný, pútavý a zaujímavý už na prvý pohľad. Vedeli ste, že väčšina zákazníkov otvára e-mail iba na základe kvalitného predmetu?
- Hodnotný obsah: Dbajte na kvalitný, relevantný a zaujímavý obsah pre vašich čitateľov. Tu platí, že newslettre nesmú mať iba predajný charakter. Vždy sa snažte ponúknuť viac – informujte, ukazujte novinky firmy, poskytujte rady, tipy, návody.. Jednoducho všetko, čo môže byť pridanou hodnotou, dajte do sveta. Nemáte pripravený kvalitný obsah? Radšej počkajte a kampaň neposielajte za každú cenu.
- Vizuál, ktorý upúta: Použite obrázky, videá alebo atraktívnu grafiku. Odporúčaný pomer je 60:40. Zabudnite na siahodlhé texty, ktoré dnes už číta len málokto.
- Jednoduchosť vyhráva: Svoj newsletter udržujte v jednoduchom a prehľadnom formáte. Zabudnite na zbytočné grafické prvky alebo dlhé bloky textu. Je pravdepodobné, že by vašich čitateľov odradili a odhlásenie z odberu je to posledné, čo pre svoju firmu potrebujete.
- Výzva k akcii alebo Call-to-Action (CTA): Nezabúdajte na tlačidlá, ktoré potenciálnych zákazníkov podnietia k akcii. Chcete dosiahnuť nákup produktu, registráciu na podujatie alebo prečítanie ďalších článkov? Poskytnite priame, krátke a jasné prekliky – napríklad REGISTRÁCIA TU. Pozor, aj v tomto prípade platí pravidlo menej je viac. Čím viac CTA tlačidiel bude váš newsletter obsahovať, tým horšie.
Najlepšie časy na posielanie newslettera
- Pred prácou: Ideálne časy na posielanie newslettrov sú utorok a streda ráno. Ľudia majú cestou do práce voľný čas na prehliadanie svojej e-mailovej schránky a sú viac naklonení otvoreniu a prečítaniu obsahu. Zároveň pred vstupom do nového dňa chcú vedieť, čo je nové.
- Počas pracovného dňa: Ďalšou možnosťou je využitie obednej prestávky. Vo všeobecnosti sa preto odporúča posielať newsletter medzi 12:00 a 14:00 hod. Pristihli ste sa už pritom, ako jednou rukou obedujete a druhou prehľadávate e-maily či sociálne siete?
- Večer: Ak je vaša cieľová skupina zvyknutá kontrolovať svoju e-mailovú schránku aj po práci, môžete zvážiť posielanie newsletterov v časoch medzi 18:00 a 20:00 večer. Toto je však skôr individuálna záležitosť a v praxi sa s ňou často nestretávame.
Vytvorenie pútavého newslettera je kľúčom k udržaniu aktívneho publika a budovaniu lojálnych vzťahov so zákazníkmi. Nezabúdajte na kľúčové prvky ako predmet, obsah a call to action tlačidlá. Dbajte na dodržiavanie optimálnych časov rozposielania a v závere už len zbierajte ovocie svojej e-mail marketingovej práce.