E-mail marketing pre začiatočníkov
Online nakupovanie dnes v mnohom predčilo očakávania. Zrejme to poznáte aj samy, ak niečo hľadáte alebo potrebujete kúpiť, v prvom rade si ponuky porovnáte z pohodlia svojho gauča. Online svet ale nie sú iba sociálne médiá. Nástrojom s veľkým komunikačným a predajným potenciálom je práve newsletter, ktorému sa viac povenujem v dnešnom krátkom článku. Čítajte do konca, pretože ponúknem aj zaujímavé štatistiky, ktoré môžu prekvapiť! Prečo by podnikatelia nemali zabúdať na e-mail marketing?
Spoznajte výhody newslettra
Zásadnou výhodou oslovenia respondenta pomocou e-mailu je zacielenie a budovanie hlbších a tým aj efektívnejších vzťahov. Takýto priamy marketing má v dnešnej dobe nezastupiteľné miesto – prečo? Aj skúsenosti veľkých marketingových firiem hovoria jedno a to, že v roku 2024 je práve oslovenie zákazníka pomocou e-mailu jedna z najefektívnejších foriem komunikácie.
Pomocou tohto marketingového nástroja môžete predstaviť svoju ponuku, novinky, akcie, ukázať viac z vašej práce, predstaviť tipy a triky, pozvať ľudí na podujatie, predávať, pravidelne vzdelávať, inšpirovať či oslovovať. A to je naozaj veľa výhod, za málo peňazí.
Ak ste ešte e-mail marketing nepoužili ako podnikateľ, určite sa s ním bežne stretávate ako zákazník. Viete preto, že členom publika jednodlivých firiem ste iba vtedy, ak to naozaj chcete a ich obsah vás zaujíma alebo má pre vás pridanú hodnotu. V opačnom prípade nie je nič jednoduchšie, ako sa za pár klikov z odberu newslettra odhlásiť. Faktom teda je, že človek prihlásený na odber chce e-mail dostávať, zaujíma ho jeho obsah, bude ho čítať a bude reagovať na ponuky, ktoré pošlete.
Benefitom je aj okamžitá analýza účinnosti. Získate dáta koľko ľudí otvorilo váš e-mail, v akom čase, koľkí z nich klikli a čo ich najviac zaujalo. Jednoducho tak môžete ďalšie kampane optimalizovať presne podľa svojho publika. A čo je najlepšie, každý jeden preklik na vašu stránku znamená zvyšovanie jeho návštevnosti.
Newsletter v číslach
Niekedy sú čísla viac ako slová. Aby ste si účinnosť e-mailovej kampane dokázali lepšie predstaviť, ponúkam vám konkrétne štatistiky. Čerstvé výsledky z roku 2024 hovoria za všetko!
- Vedeli ste, že celková priemerná miera otvorenia newslettra je takmer 40%? Rebríček vyhrávajú firmy, ktoré ponúkajú produkty zo sveta starostlivosti o deti, rodinné a sociálne služby a neziskové organizácie.
- Vedeli ste, že najlepšie dni pre zasielanie newslettra sú utorok a streda? Celkom dobré výsledky dosahuje aj piatok. Čomu sa určite vyhnite je rozposielanie počas víkendu. Spotrebitelia si svoju mailovú schránku skontrolujú ešte v piatok a potom nastáva útlm.
- Vedeli ste, že až 49% zákazníkov chce dostávať newsletter od svojich obľúbených značiek na týždennej báze?
- Vedeli ste, že až 47% marketérov podľa svojich pracovných skúseností uviedlo práve newsletter ako najefektívnejší komunikačný kanál? Nasledujú sociálne siete, SEO a content marketing.
- A nakoniec, vedeli ste, že je viac ako tretina newslettrov otvorená cez i-phone? Nezabudnite svoje e-mail kampane optimalizovať pre mobilné zariadenia.
Na záver spomeniem ešte jednu výhodu, ktorú e-mailový marketing prináša. Predstavte, že budujete profil na sociálnej sieti, no zrazu dostanete ban za porušenie pravidiel alebo vám účet hacknú. Čo teraz? Ak nemáte kontakt na svojich zákazníkov, dostanete sa do poriadne stresovej situácie. Ak ste ale mailové adresy poctivo zbierali, riešenie je jednoduché. Pošlete svojmu publiku informačný mail o tom, čo sa stalo a kde vás nájdu. Vedeli ste, že na svete používa e-mail takmer 5 miliárd užívateľov? Poďme z toho vyťažiť maximum.