Čo je to SEO optimalizácia a
ako do nej nevraziť tisícky eur?
Ak ste sa ocitli na mojom blogu, predpokladám že podnikáte, alebo chcete začať. To znamená, že sa chtiac nechtiac dostávate aj do sveta digitálneho marketingu. Podnikanie bez web stránky dnes prakticky nie je možné a preto by ste mali venovať pozornosť tomu, čo je to SEO optimalizácia. Čo presne znamená tento pojem a ako funguje? Pozrieme sa spolu na základy SEO (Search Engine Optimization) a spôsoby, ako ho využiť na zlepšenie viditeľnosti vášho online obsahu.
Čo je to SEO?
SEO je proces optimalizácie webovej stránky s cieľom zlepšiť jej organické umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania na stránkach ako Google, Bing alebo Yahoo. Vašim primárnym cieľom by malo byť získanie čo najvyššej pozície vo vyhľadávači. Týmto zvýšite návštevnosť vášho webu. A to je presne to, čo váš projekt potrebuje, však?
V praxi sa často stretávam s tým, že klienti túto stránku podnikania zanedbávajú, respektíve si myslia, že SEO optimalizácia vyžaduje veľké náklady, ktoré si nemôžu dovoliť. Toto nemusí byť pravda. Efektívna optimalizácia web stránky sa dá urobiť aj s minimálnym rozpočtom. Niekedy stačí, ak zaplatíte človeka, ktorý tomu bude venovať určitý čas a pozná nástroje, ktoré sú k dispozícii zadarmo. Niekoľko z týchto jednoduchých a dostupných nástrojov som predstavila aj vo svojom príspevku na IG. Ak vás táto téma zaujala, kliknite sem.
Zaujímavé štatistiky, ktoré potrebujete poznať:
- Podľa štúdie spoločnosti Backlinko má prvý výsledok organického vyhľadávania na Google priemerne 31,7% kliknutí. Najviac, až takmer 92% vyhľadávaní je práve cez Google. Obrovské číslo, však?
- Viac ako 50% všetkých návštev webových stránok pochádza z organického vyhľadávania (BrightEdge, 2021).
- Podľa spoločnosti HubSpot až 75% užívateľov nikdy neprejde na druhú stránku výsledkov vyhľadávania. Toto číslo zarazí nejedného z nás. Je ale dobré uvedomiť si fakt a zapracovať na SEO optimalizácii tak, aby sa vaša firma vo vyhľadávači ukázala čo možno najvyššie.
Ako funguje SEO?
Sú 3 kľúčové prvky, na ktoré musíte klásť dôraz:
- Kľúčové slová: Jedným z hlavných aspektov SEO je použitie správnych kľúčových slov vo vašom obsahu. Tieto slová a frázy sú tie, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávačov pri hľadaní informácií. Napríklad: Čo je to SEO optimalizácia? Ako zlepším pozíciu na Google zadarmo? Podnikateľ alebo agentúra, ktorá sa zaoberá optimalizáciou bude svojím obsahom odpovedať práve na tieto časté otázky. Optimalizujte svoj obsah tak, aby obsahoval relevantné kľúčové slová na vhodných miestach, ako sú nadpisy, titulky, meta popisy a rovnako popisy obrázkov. Čím viac kľúčových slov, tým lepšia pozícia.
- Kvalitný obsah: Vyhľadávače preferujú obsah, ktorý je hodnotný, relevantný a aktuálny. Vytvárajte preto obsah, ktorý odpovedá na otázky a problémy vášho publika. Zverejňujte náučné články, návody, tipy, tutoriály alebo čokoľvek, čo môže byť pre vaše publikum prínosom. Výhodou zverejňovania kvalitného obsahu na webu je aj to, že ho následne viete zrecyklovať pre svoje sociálne siete. Počiatočná námaha sa tak zúročí niekoľko krát.
- Spätné odkazy: Spätné odkazy sú odkazy z iných webových stránok, ktoré smerujú na vašu stránku. Vyhľadávače považujú spätné odkazy za dôkaz o dôvere a autorite vášho obsahu. Získajte kvalitné spätné odkazy od dôveryhodných a relevantných webových stránok. Kto nimi môže byť? Požiadajte o pomoc napríklad etablovaných biznis partnerov. Riešením sú aj odkazy na rôznych inzertných či reklamných portáloch, online magazínoch a iné.
SEO je kľúčovým prvkom digitálneho marketingu, ktorý môže mať významný vplyv na viditeľnosť a úspech vašej webovej stránky. Využite jeho potenciál tým, že budete vytvárať kvalitný obsah, optimalizovať ho pomocou kľúčových slov a získavať kvalitné spätné odkazy. Sledujte trendy a novinky v oblasti SEO a prispôsobte svoju stratégiu podľa potrieb a reakcie svojho publika. A ak vám táto téma prerastá cez hlavu, vždy môžete požiadať o konzultáciu odborníka.